Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Internet εναντίον τηλεόρασης; Όλοι θέλουν να γίνουν Ομπάμα!

Στην Ελλάδα τα εργαλεία των social media δεν έχουν ακόμα “πάρει μπρος” στην πολιτική σκηνή.  Οι ηλικιωμένοι πολιτικοί μας έχουν αρχίσει να πληρώνουν για μια παρουσία στο διαδίκτυο αλλά χωρίς να ξέρουν γιατί.   Είναι λογικό με ένα τόσο νέο εργαλείο και οι τελευταίες εκλογές στην Αγγλία είχαν πολλά μαθήματα σχετικά με αυτό το θέμα:

1. Είναι καλός τρόπος να μπαίνουν στην πολιτική ατζέντα νέα θέματα.   Από ένα απλό twitter ή μια ανάρτηση σε ιστολόγιο μπορεί ένας απλός πολίτης να δει το θέμα του να συζητιέται στα τηλεοπτικά παράθυρα το ίδιο βράδυ.

2. Σίγουρα αυξάνει την ενημέρωση και την διάθεση για ενημέρωση.  Δεν “ζούμε μέσα στο internet” αλλά το χρησιμοποιούμε σαν παράλληλο κανάλι επικοινωνίας.   Εξαιρετικό παράδειγμα η τηλεθέαση (πχ μιας πολιτικής ομιλίας) με ταυτόχρονο παράλληλο σχολιασμό online.

3. Δίνει την δυνατότητα για σάτυρα και χιούμορ, έναν υγιέστατο τρόπο δημιουργικής έκφρασης και σχολιασμού.   Στην Ελλάδα, λόγω πολιτικών πιέσεων στην τηλεόραση είναι πολύ περιορισμένα τα πράγματα αλλά online μακάρι να δούμε προσπάθειες σαν κι αυτή http://mydavidcameron.com/

Βλέπουμε πχ με την βοήθεια του Aino στις δημοτικές εκλογές της Θεσσαλονίκης σαφές προβάδισμα του Μπουτάρη στα social media.   Σημαίνει κάτι;   Όχι βέβαια!   Γιατί ακόμα και από εσάς που διαβάζετε αυτό το άρθρο (δηλαδή έχετε υπολογιστή, σύνδεση στο διαδίκτυο και όρεξη να ψάχνετε τέτοια θέματα) ελάχιστοι έχουν λογαριασμό Twitter και ακόμα λιγότεροι “ζούνε” με αυτόν.   Αν καλύπτετε όλα αυτά τα κριτήρια μάλλον είστε blogger, δημοσιογράφος, γραφίστας ή επαγγελματίας των media!

Παρακολουθώντας όλα τα ΜΜΕ μαζί είναι πιο σφαιρική η εικόνα που χτίζεται.   Γιατί είναι γεγονός ότι μικρό ποσοστό των ψηφοφόρων αλλάζει κόμμα και κρίνει τις εκλογές.   Έτσι δεν είναι ο όγκος, αλλά ο τόνος των αναφορών που δημιουργούν τις εντυπώσεις.

Το Aino επιτρέπει και την αυτόματη και την χειρονακτική προσθήκη τέτοιων πληροφοριών.    (tagging, sentiment analysis)   Σήμερα για παράδειγμα εντόπισε τηλεοπτικό κλιπάκι με αναφορά στον Δήμο Θεσσαλονίκης όπου το κλίμα ήταν αρνητικό.   (Δικιά μου άποψη, εξού και έκανα κλικ στο ‘negative’.)

Παλιά όλοι έψαχναν το σλόγκαν που θα κερδίσει τον αγώνα.   Τώρα ακόμα και η πιο έξυπνη τέτοια ιδέα μπορεί να αποδομηθεί στο διαδίκτυο μέσα σε λίγες ώρες.  Τα social media δεν κρίνουν ακόμα εκλογές στην Ελλάδα.   Αλλά ούτε και κάποιο άλλο μέσο μαζικής ενημέρωσης από μόνο του.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου